D

DIGITAAL DRANKJE MET… NADINE WALTER, GRAFISCH ONTWERPER BIJ STUDIO VORM CREATIVE

interview nadine walter - studio vorm creative - grafisch ontwerper - insta cursus volgen - cursussen volgen - brand identiteit

Girls Who Support!
Wie? Nou, creatieve ondernemers.
En hoe dan? Door ff met ze te bellen, en hun verhaal op digitaal papier te zetten, for everyone to read.
In ons nieuwe rubriek ‘digitaal drankje met..’ bellen we – geheel in stijl, vanaf de keukentafel met de telefoon in de ene en een glaasje wijn in de andere hand – ondernemers die getroffen zijn door de corona crisis. Hoe reageren zij hierop? 

Welk effect deze toestand op hun bedrijf heeft, wat ze bedenken om hun business op de been te houden en hoe ze een stukje positiviteit uit de crisis weten te halen – het komt allemaal aan bod in deze eerlijke reeks. Wij houden jou up-to-date van alle creatieve, nieuwe business ideeën die deze crisis met zich meebrengt. Dit keer een digitaal drankje met Nadine Walter, grafisch ontwerpster en een van de initiatiefneemsters van de online cursus Brand New Collective.

Hi Nadine! Je bent founder van Studio Vorm Creative, waarbij je ondernemers helpt met het neerzetten van hun visuele identiteit. Hoe gaat het nu met jou én met je bedrijf in deze gekke tijd?

”Ik moet eigenlijk zeggen dat ik niks te klagen heb. Het scheelt voor mij dat alles wat ik doe online plaatsvindt. Shoots waar ik veelal art direction en styling voor doe gaan op dit moment niet door, maar een groot deel van mijn werk loopt gelukkig nog.

Wat ik zie is dat ondernemers op dit moment heel erg kijken naar hun eigen bedrijf en dit juist het moment vinden om kritisch te kijken naar hun eigen website of logo en dat vervolgens willen veranderen. Op dat gebied komen dus veel aanvragen binnen.”

Het helpt nu dus enorm als bedrijf gefocust te zijn op online. Veel zelfstandigen zullen het een stuk moeilijker hebben dan jij. Is er toch een moment geweest dat je met je handen in het haar zat en niet wist hoe je het de komende maanden moest volhouden?

”Op het moment dat ik thuis moest gaan werken en niet meer naar mijn kantoor bij #Workmode kon heb ik wel even gedacht ‘shit, hoe ga ik deze weken doorkomen?’.  Thuis was ik niet gefocust en het fijne van een werkplek bij #Workmode is dat ik echt naar mijn werk ga en daardoor veel meer focus heb.

Nu was ik heel snel afgeleid en ook een beetje onrustig van alle nieuwsberichten. Daardoor lukte het me niet om echt creatief te zijn, wat natuurlijk essentieel is voor mijn business. Maar nu ik een ritme heb gevonden komt de creativiteit ook terug. Ik barst weer van de leuke ideeën!”

Meer interviews met powervrouwen (en hun ‘Corona-oplossingen’) lees je hier >

 En een van die nieuwe ideeën was Brand New Collective. Kan je daar iets meer over vertellen?

”Het idee voor deze online marketing & branding cursus kwam eigenlijk tot stand omdat we bij #Workmode met allerlei female founders werken en allemaal verschillende expertises hebben. Nu wilden we onze krachten bundelen en het combineren zodat we een leuke cursus kunnen aanbieden. In eerste instantie was het geen online cursus, maar daar moest veel voor geregeld worden en iedereen heeft het altijd druk, je kent het wel.

Dus dat was er nog niet van gekomen, maar met z’n vijven (Brand New Collective, Fabienne Lindenberg, Manouk Keurntjes, Robin van Leeuwen en ik) hebben we wel alle kennis in huis en dit vonden we het perfecte moment om het online te lanceren. Iedereen zit thuis en heeft er nu de tijd voor. Wel gaat er veel meer tijd in zitten dan ik had gedacht, maar het is erg leuk om te doen. Vooral omdat we elkaar echt versterken en ook van elkaar kunnen leren!”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Hoi, dit zijn wij!???????? Wij zijn Brand New Collective; een collectief van online marketing en branding professionals, elk met onze eigen specialisatie ????????⁠⠀ ⁠⠀ Door de krachten te bundelen, kunnen wij jou ongelooflijk veel leren over de verschillende kanten van online marketing en branding. En hierdoor zet jij met jouw business in korte tijd mooie stappen, stappen die het verschil gaan maken!⁠✨ ⁠⠀ Let us introduce ourselves…⁠⠀ ⭐️ Marjolein van den Broek – Branding Marketeer⁠⠀ Creëert pakkende brand stories voor merken, mensen en bedrijven. Ze zorgt ervoor dat jouw verhaal écht landt bij je doelgroep, zodat jij de juiste klanten bereikt, enthousiasmeert en vervolgens overtuigt.⁠⠀ ⭐️ Nadine Walter – Visual branding expert⁠⠀ Is grafisch vormgeefster, stylist en eigenaresse van Studio Vorm Creative; een creatieve brandingsstudio die jouw bedrijf zowel letterlijk als figuurlijk vorm geeft. Ze zorgt ervoor dat alle visuele elementen binnen jouw bedrijf naadloos op elkaar aansluiten!⁠⠀ ⭐️ Fabienne Lindenberg – Social strateeg⁠⠀ Zorgt ervoor dat jouw Instagram content volledig doordacht is en er bovendien strakker dan strak uitziet. Zo representeert jouw social-page je merkverhaal vertellen en trek je de juiste klanten.⁠⠀ ⭐️ Manouk Keurntjes – SEO Expert⁠⠀ Maakt SEO toegankelijk. Met behulp van Manouk is jouw bedrijf straks stukken beter vindbaar en weet je bovendien hoe jij hier zelf voor kunt zorgen.⁠⠀ ⭐️ Robin van Leeuwen – SEA & Social Advertising Expert⁠⠀ Ontwikkelt online advertising strategieën, die helpen om een groter bereik en meer verkopen te realiseren!⁠⠀ ⁠⠀ Vragen over de Brand New Insta-cursus? Stuur ons een DM! ✉️⁠⠀ ⁠⠀ #instacursus #onlinemarketing #branding #visualbranding #socialstrategy #socialmarketeer #communicatie #onlinecursus #ondernemer #girlboss #businessboost #seoexpert #socialadvertising #brandingmarketeer #advertisingexpert #socialstrateeg #cursus #socialmediacursus

Een bericht gedeeld door Brand New Collective (@brandnewcollective) op

In plaats van het huren van een werkplek heb je er dus een hele community bij waar mooie projecten uit voortkomen! Extra waardevol in deze periode lijkt me?

”Zeker! Ik merk echt dat mijn netwerk nu heel belangrijk is. Ook vanuit mijn eigen bedrijf doe ik veel samenwerkingen en dat draagt heel erg bij aan mijn netwerk. In tijden als deze merk je dat je daar echt wat aan hebt. En op deze manier samenwerken aan een cursus is ook nieuw voor mij, maar erg leuk om te doen. De creativiteit die erbij komt kijken als je iets nieuws aan het opzetten bent, geeft ook weer energie.”

En kunnen we nog meer cursussen verwachten of is het een eenmalige actie?

”We willen het hierna waarschijnlijk nog een keer gaan doen, maar dan niet voor hetzelfde tarief. Alle kennis en tips die we delen kun je (met de opdracht die eraan verbonden is) direct toepasbaar maken op je eigen bedrijf. We zien nu al dat we veel bieden voor dit bedrag, dus eigenlijk is het een test en willen we kijken wat het doet en hoe mensen reageren.”

Voor veel mensen is het een ellendige tijd. Als we er iets positiefs uit moeten halen, wat zou dat dan volgens jou zijn?

”Zelf merk ik heel erg dat ik er creatief van word. Je gaat oplossingsgericht denken buiten je normale manier van werken. Zelf bied ik nu bijvoorbeeld sinds kort een 1:1 online sessie aan waarbij mensen op een laagdrempelige manier een adviesgesprek aanvragen over hun branding.

Het positieve is dus dat je wel moet inspelen op waar écht behoefte aan is en dat nu de tijd is om nieuwe diensten aan te bieden. Daarnaast is het een tijd waar je elkaar als ondernemers enorm kan helpen en supporten.”

8 manieren om (kleine) ondernemers te supporten vind je hier >

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Het visuele startpunt voor een nieuw tof project.. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Nu ongeveer 1,5 week geleden besloot ik samen met 4 ondernemers, ieder een expert op een ander gebied binnen online branding & marketing een instacursus @brandnewcollective op te zetten! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Ietswat al een poosje in ons hoofd zat, maar nu plots compleet voelde. Het moment dit uit te werken was juist nu dat ondernemers elkaar harder nodig hebben dan ooit, kennis met elkaar delen en als ondernemer deze kostbare tijd inzetten om aan je eigen onderneming te werken! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Mijn expertise ligt bij Visual Branding, ofwel hoe presenteer jij jezelf het beste visueel gezien als bedrijf/merk. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Want hoe zorg je ervoor dat jij jouw merkwaarden visueel duidelijk overbrengt? Wat zijn de geheimen achter een pakkende visuele uitstraling voor jouw merk? Hoe bind je klanten door middel van visuele slimmigheidjes aan je merk? ???? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Hierover zijn een hoop tips en weetjes die je zelf kunt toepassen. Één van deze weetjes is: Dat ronde vormen een zacht en comfortabel gevoel oproepen? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ De visuele branding ontstaat altijd vanuit een verhaal dat ik vervolgens visueel vertaal naar een brand moodboard. Aan de hand van kernwaarden, doelgroep en missie bepaal ik voorafgaand de sfeer en kleuren die de uiteindelijke branding zullen gaan vormen. Om dit vervolgens te vertalen naar het Webdesign en Content creatie. Zo heb ik dit ook gedaan voor de visuele branding van het nieuwe merk @brandnewcollective en zal ik dit designproces ook uitvoerig behandelen tijdens de instacursus. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Wil jij jouw branding & marketing een boost geven? Schrijf je dan in via mijn link in bio! Nog slechts 4 dagen te gaan..????

Een bericht gedeeld door Nadine | Studio Vorm Creative (@studiovormcreative) op

Je gaf aan dat je het moeilijkste van deze omschakeling vond om ineens vanuit huis te werken. Uiteindelijk heb je toch die flow en creativiteit terug gevonden. Heb je tips voor mensen die hier ook tegenaan lopen?

”Probeer een ritme te vinden. Kleed je aan, neem echte pauzes, plan je eetmomenten op dezelfde tijd als normaal en loop dagelijks een rondje buiten. Zo blijf je in die flow! Daarnaast is het belangrijk om niet aan de eettafel te werken maar echt een werkplek te maken. Dan ben je niet de hele dag in dezelfde ruimte en daardoor kan je meer gefocust werken over het algemeen.”

Tips voor het creëren van een inspirerend thuiskantoor >

Lijkt deze branding & marketing cursus je interessant voor jouw bedrijf? Vandaag (13 april 2020) is het de laatste dag dat je je kan inschrijven! Aanmelden doe je hier >

CategoriesDrankje met