Tegenwoordig gaan de ambities van een influencer veel verder dan een jaloersmakende Instagram-feed en dagelijkse vlogs. De influencers van deze tijd die écht het verschil maken, zijn de echte girlbosses onder ons. Toe aan een dosis empowering inspiratie? Lees dan nu verder en volg deze #girlboss influencers!
Yara Michels
Als creatieve duizendpoot staat Yara (@yaramichels) al een tijdje in de media spotlights met haar blog, bijbehorend YouTube kanaal en prachtige Instagram feed inclusief de meest fantastische perstripjes. Naast het behandelen van de bekende topics, brengt Yara regelmatig de wat meer controversiële thema’s met een feministisch tintje onder de aandacht. Zeker nu de influencer zich sinds een aantal maanden editor-in-chief van LINDA.meiden mag noemen. Zo was Yara onlangs één van de sprekers op het “Women Empowerment” evenement georganiseerd door het ministerie van Buitenlandse Zaken afgelopen februari. Op en top #girlboss. I mean; look at her!
Girlboss in de media
5 x Girlboss Netflix-tips voor extra inspiratie!
Christina Moreno
Founder van de empowering organisatie “She Matters” en daarmee een gewilde spreker op evenementen gericht op de female entrepreneur. She Matters is ooit begonnen als side project naast Christina’s (christina_moreno_) drukke bestaan als advocaat. Het doel van de organisatie is het bieden van support voor de ontwikkeling van vrouwelijke vluchtelingen en migranten. She Matters biedt hen de handvaten om te integreren in de Nederlandse samenleving zonder hun eigen talenten uit het oog te verliezen. Met een team van vrijwilligers organiseert de organisatie verschillende projecten om deze vrouwen een positieve boost te geven op persoonlijk en zakelijk gebied. Een ware inspiratie!
Girlboss in de media
Awura Abena
Met ”Creative Women Collective” brengt Awura alle female entrepreneurs in de creatieve sector samen, zowel online als offline – een uniek format dat we nog niet veel zien in Nederland. Door middel van het organiseren van co-workdays, seminars en retreats brengt Awura zelfstandige vrouwelijke ondernemers samen, om elkaar op die manier te kunnen inspireren en verder te helpen in hun carrière. Het netwerk dat Awura inmiddels heeft opgebouwd bestaat o.a. uit freelance creatives, vrouwelijke entrepreneurs met een eigen bedrijf maar ook talent met een goed idee. Daarnaast biedt Creative Women Collective een podium aan aanstormend talent in de online serie “Upcoming & Remarkable” (…heel toevallig tevens de plek waar yours truly is begonnen als editor ;-)).
Girlboss in de media
How to become a #girlboss by reading – boektips!
Emilie Sobels
Als oprichtster van de co-workspace “Hashtag Workmode” dat tegenwoordig in Amsterdam, Utrecht én Rotterdam gevestigd is en auteur van het boek “Babe. You Got This”, zit Emilie niet stil. Na het lezen van haar boek (en het uitpluizen van het “Babe. You Got This Werkboek” dat net is uitgekomen) kan Emilie niet ontbreken in deze lijst. Met het concept omtrent Hashtag Workmode wil ook Emilie de zelfstandige, vrouwelijke ondernemer ondersteunen. Dit initiatief probeert dit te bewerkstelligen door een kantoorpand te creëren waar vrouwelijke entrepreneurs een bureau kunnen huren en op die manier toch kunnen sparren met andere vrouwelijke collega’s. Gaaf!
Girlboss in de media
Nina Pierson
Ze richtte het creatieve bureau PUP op, startte samen met man de salade hotspot SLA én is sinds eind vorig jaar hoofdredacteur van het online health magazine Bedrock. Multi-ondernemer en girlboss in één! Naast de ondernemingen die ze inmiddels op haar naam heeft staan, is er van Bedrock ook een boek verschenen dat zich focust op mental health. Nina focust zich als “influencer” voornamelijk op het bewustzijn van de wereld waarin we leven en hoe we hier op een dankbare manier mee om zouden moeten gaan. Consciousness staat hoog op de agenda van deze prachtige girlboss en daar kunnen wij zeker wat van leren!
Girlsboss inspiration
Welke girlboss in de media inspireert jou? Laat het ons weten via @girlswhomagazine!
[wdi_feed id=”1″]
Bron omslagfoto: Flaironline