DO / Work

HOW TO BECOME A #GIRLSBOSS – IN DE MEDIA

Girlboss in de media. Tegenwoordig gaan de ambities van een influencer veel verder dan een jaloersmakende Instagram-feed en dagelijkse vlogs. De influencers van deze tijd die écht het verschil maken, zijn de echte girlbosses onder ons. Toe aan een dosis empowering inspiratie? Lees dan nu verder!
 Girlbosses. Motivation. Interview. Inspiration

Tegenwoordig gaan de ambities van een influencer veel verder dan een jaloersmakende Instagram-feed en dagelijkse vlogs. De influencers van deze tijd die écht het verschil maken, zijn de echte girlbosses onder ons. Toe aan een dosis empowering inspiratie? Lees dan nu verder en volg deze #girlboss influencers!


Yara Michels

Als creatieve duizendpoot staat Yara (@yaramichels) al een tijdje in de media spotlights met haar blog, bijbehorend YouTube kanaal en prachtige Instagram feed inclusief de meest fantastische perstripjes. Naast het behandelen van de bekende topics, brengt Yara regelmatig de wat meer controversiële thema’s met een feministisch tintje onder de aandacht. Zeker nu de influencer zich sinds een aantal maanden editor-in-chief van LINDA.meiden mag noemen. Zo was Yara onlangs één van de sprekers op het “Women Empowerment” evenement georganiseerd door het ministerie van Buitenlandse Zaken afgelopen februari. Op en top #girlboss. I mean; look at her!

Girlboss in de media

5 x Girlboss Netflix-tips voor extra inspiratie!

Christina Moreno

Founder van de empowering organisatie She Matters en daarmee een gewilde spreker op evenementen gericht op de female entrepreneur. She Matters is ooit begonnen als side project naast Christina’s (christina_moreno_) drukke bestaan als advocaat. Het doel van de organisatie is het bieden van support voor de ontwikkeling van vrouwelijke vluchtelingen en migranten. She Matters biedt hen de handvaten om te integreren in de Nederlandse samenleving zonder hun eigen talenten uit het oog te verliezen. Met een team van vrijwilligers organiseert de organisatie verschillende projecten om deze vrouwen een positieve boost te geven op persoonlijk en zakelijk gebied. Een ware inspiratie!


Girlboss in de media

Awura Abena

Met ”Creative Women Collective” brengt Awura alle female entrepreneurs in de creatieve sector samen, zowel online als offline – een uniek format dat we nog niet veel zien in Nederland. Door middel van het organiseren van co-workdays, seminars en retreats brengt Awura zelfstandige vrouwelijke ondernemers samen, om elkaar op die manier te kunnen inspireren en verder te helpen in hun carrière. Het netwerk dat Awura inmiddels heeft opgebouwd bestaat o.a. uit freelance creatives, vrouwelijke entrepreneurs met een eigen bedrijf maar ook talent met een goed idee. Daarnaast biedt Creative Women Collective een podium aan aanstormend talent in de online serie “Upcoming & Remarkable” (…heel toevallig tevens de plek waar yours truly is begonnen als editor ;-)). 


Girlboss in de media

How to become a #girlboss by reading – boektips!

Emilie Sobels

Als oprichtster van de co-workspace Hashtag Workmode dat tegenwoordig in Amsterdam, Utrecht én Rotterdam gevestigd is en auteur van het boek “Babe. You Got This”, zit Emilie niet stil. Na het lezen van haar boek (en het uitpluizen van het “Babe. You Got This Werkboek” dat net is uitgekomen) kan Emilie niet ontbreken in deze lijst. Met het concept omtrent Hashtag Workmode wil ook Emilie de zelfstandige, vrouwelijke ondernemer ondersteunen. Dit initiatief probeert dit te bewerkstelligen door een kantoorpand te creëren waar vrouwelijke entrepreneurs een bureau kunnen huren en op die manier toch kunnen sparren met andere vrouwelijke collega’s. Gaaf!


Girlboss in de media

Nina Pierson

Ze richtte het creatieve bureau PUP op, startte samen met man de salade hotspot SLA én is sinds eind vorig jaar hoofdredacteur van het online health magazine Bedrock. Multi-ondernemer en girlboss in één! Naast de ondernemingen die ze inmiddels op haar naam heeft staan, is er van Bedrock ook een boek verschenen dat zich focust op mental health. Nina focust zich als “influencer” voornamelijk op het bewustzijn van de wereld waarin we leven en hoe we hier op een dankbare manier mee om zouden moeten gaan. Consciousness staat hoog op de agenda van deze prachtige girlboss en daar kunnen wij zeker wat van leren!

Hoe meer ik lees, kijk en luister hoe harder mijn groene hart gaat kloppen. Net begonnen inhet boek van Kate Raworth – de Donut Economie. Zij benadrukt maar weer eens hoezeer we nu de natuurlijke bronnen van onze aarde aan het uitputten zijn. Omdat we leven vanuit oneindige groei doelstellingen (bnp) in plaats van een evenwichtige balans na te streven. Kate verwoord het beter dan ik: “het voorzien in de mensenrechten van ieder mens, binnen de mogelijkheden van onze levenwekkende planeet.” Daarom ben ik extra blij dat ik werd gevraagd voor de @happinez podcast ‘het groene hart’ met @growthinkers om te praten over duurzaamheid. Luister hem nu via de #linkinbio #groenehart #duurzamepodcast #duurzaam #donuteconomics #klimaat #klimaatverandering 📷 @carmenkemmink voor @linda_meiden blouse van @armedangels

A post shared by Nina Pierson (@ninapierson) on


Girlsboss inspiration

Welke girlboss in de media inspireert jou? Laat het ons weten via @girlswhomagazine!

Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.

Bron omslagfoto: Flaironline



Gerelateerde artikelen