G

GIRLS WHO MAGAZINE IS JURYLID VAN DE ONAFHANKELIJKE FOODBLOGGERS AWARDS 2018!

‘Ik wil een onafhankelijk awardshow opzetten’, deelt Roger Bloem (Cityguys) eind 2016 telefonisch mee aan Susam Pang (bySam). Pang ligt op dat moment onaanspreekbaar ziek in bed. ‘Tof. Bel me terug als ik weer aanspreekbaar ben.’ Het koortsachtige belletje werd een awardshow. Die vorig jaar 350 restauranteigenaren, chefs, bartenders en vrienden van de Amsterdamse horeca bij elkaar bracht.

Dit jaar keert de Foodbloggers Awards op 3 september terug naar Café De Tropen en wordt de Amsterdamse horeca wederom bij elkaar gebracht om te zien wie er in de 10 verschillende categorieën als beste wordt bestempeld.

Digitale fijnproevers

Waar We normaal ieder op hun eigen platform een oordeel vellen over hoofdstedelijke horeca, werken Amsterdamse foodbloggers dit jaar voor de tweede keer samen. Een tiental van de digitale fijnproevers slaan de handen ineen om de beste bars, restaurants en chefs te onderscheiden. En met trots delen we mee dan hoofdredactrice Kiki dit jaar deel uitmaakt van het team aan juryleden.

Naast Bloem en Pang, zit Girls Who Magazine in de jury met o.a. Nancy van Batenburg (Culy), Jean-Paul Schaddé van Dooren (Cityguys), Albert van Beeck Calkoen (Mister Cocktail) Gijsbregt Brouwer (de Buik), Karin Engelbrecht (@Mokumista) en Seger Abels (Foodini). Veelbelovende jury-collega’s dus, met ieder een eigenzinnige kijk op de horeca. Samen vinden we een klankbord in een groep onlineschrijvers die als algemeen jurylid hun ‘review’ delen in negen categorieën. De tiende award is een publieksprijs. De genomineerden worden volgende week bekend gemaakt.

Een onafhankelijke awardshow

Bloem: ‘De Foodblogger Awards ontstond uit de behoefte om een awardshow te hebben waarin iedere zaak gelijke kansen heeft.’ Restaurants en bars hoeven zich niet aan te melden of te betalen om mee te doen. De juryleden kiezen vrij hun favorieten. Dat restaurants bloggers enkel via PR-etentjes aan hun zijde krijgen, bleek vorig jaar ook niet aan de orde. Pang: ‘Meerdere winnaars hadden geen PR-bureau of marketing afdeling. Sommigen nodigden überhaupt geen bloggers uit en deden amper iets aan social media. Dat is de essentie: iedereen kán winnen.’

Foodbloggers Award 2018 | Foto door devasteclique.comFoodbloggers Award 2018 | Foto door devasteclique.com

Niet alleen de restaurants mogen gratis deelnemen; het event is geheel kostenloos voor alle genodigden. Uber Eats, Eet.nu en Lightspeed maken het event als hoofdsponsors mogelijk. Waar o.a. KetelOne en Lowlander Beer de dorstlessen en Frietboutique en Nice to Meat de hapjes verzorgen.

Kom jij op 3 september langsbij de Foodbloggers Award 2018 in Café De Tropen, om er samen met ons achter te komen welke Amsterdamse horecazaken er vandoor gaan met awardprijzen? 

CategoriesWork