tips tegen schouderklachten - rug strekken - zeurende pijn in schouders - wat te doen bij schouderklachten - schouderoefeningen fysiotherapie -
T

TIPS TEGEN PIJNLIJKE (THUISWERK) SCHOUDERS

We werken en studeren achter de computer. En, zelfs in onze vrije tijd is de computer een favoriete bezigheid. Heel leuk allemaal, maar onze nek en schouders worden hier niet zo blij van. Met als resultaat: vastzittende schouders. Hieronder vind je wat je tegen pijnlijke (thuiswerk) schouders kunt doen!

Hier vind je tips tegen pijnlijke (thuiswerk) schouders >

Juiste houding

Niet met je hoofd in het beeldscherm zitten, een rechte rug en een naar jou afgestelde werkplek: een juiste (zit)houding vormt de basis van een gezond lichaam. Wanneer we achter de computer willen we weleens (onbewust) een gespannen houding aannemen, wat nu nét de allergrootste vijand is van onze schouders. Dit voorkomen? Start dan met het corrigeren van je zitpositie achter je bureau.

Dit zijn 6 x tips voor een betere zithouding achter de computer >

Zelf massage

Neem het hef in eigen handen met een massage apparaat, een tennisbal of gewoon met je eigen handen. En, verlicht de pijn in je schouders door jezelf een massage te geven. Dit kun je doen door met je vingers op de pijnlijke plekken te kneden. Maar ook door een tennisbal tegen de muur te plaatsen en hier met je schouders tegenaan te leunen.

Ook fijn: verwen jezelf met ontspanning, bijvoorbeeld met deze total body relaxer. Ook handig: YouTube staat vol met tutorials.

Of laat je masseren

Van je pijnlijke (thuiswerk) schouders afkomen? Een andere optie om jezelf te verwennen met een massage door een expert in een massagesalon bij jou in de buurt. Hier boek je en massage door heel Nederland >

Na de afbeelding meer tips tegen pijnlijke (thuiswerk) schouders >

Wandelpauzes tijdens het werken

Je spieren verstijven wanneer je te lang in dezelfde houding blijft zitten. Het is dus belangrijk om te blijven bewegen als je van die vervelende thuiswerk schouders af wilt komen. Gebruik bijvoorbeeld eens je dagelijkse lunchpauze om een luchtje te scheppen en je lichaam te strekken.

Je rug regelmatig strekken

Wist je dat er speciale rek- en strekoefeningen zijn voor je rug en schouders? Door de spieren in dat gebied te versoepelen wordt de druk niet alleen in je schouders ontlast, maar ook in je nek en rug. Kortom: wanneer je last hebt van schouderklachten is het doen van rekoefeningen ideaal om te starten. Probeer deze oefeningen maar eens >

Ook leuk! Dit is waarom stretchen na het sporten belangrijk is + tips >

Schouders verwarmen

Meningen zijn hierover verdeeld, maar een warmtekussen kan de pijn in je schouders aardig verlichten. Naast een warmtekussen willen warmte pleisters (verkrijgbaar bij de Action) of een warme douche met eucalyptus zeep ook wel helpen. Zolang de schouders maar warm blijven!

Acupunctuur

Bij deze traditionele Chinese behandelmethode worden extreem dunne naalden op strategische punten in het lichaam geplaatst. Wanneer de naalden de juiste diepte hebben bereikt, voel je kort een tintelend gevoel en daarna een verlichting van de pijn. Hier vind je meer informatie over acupunctuur >

Fysiotherapie

Blijven de schouderklachten aanhouden? Dan kan fysiotherapie helpen om van je pijnlijke schouders af te komen. Fysiotherapeuten kunnen je specifieke oefeningen geven voor meer kracht in de schouderspieren én om een eventuele terugkeer van de pijnen te voorkomen. Hier vind je een fysiotherapeut bij jou in de buurt >

En, welke tips tegen pijnlijke (thuiswerk) schouders ga jij gebruiken?

CategoriesGeen categorie