H

HET STARTEN VAN EEN BEDRIJF IN CRISISTIJD: MEISJES MET SMAAK

Annabel van Kuijk - liselotte van kuijk - interview meisjes met smaak

Beginnen met ondernemen tijdens een wereldwijde pandemie, dat vergt een flinke dosis lef. De economie gaat achteruit, omzet en winst van bedrijven staan onder druk en de veel banken houden hun hand op de knip. Toch zijn er genoeg opportunisten die juist in deze tijd een bedrijf beginnen. Hoe, wat & waarom? Wij zijn nieuwsgierig, zij leggen het aan je uit!

Deze week spreken we de zussen Liselotte en Annabel, die tijdens de crisis de kans kregen om het bedrijf meisjes met smaak over te nemen. Normaal serveren ze de leukste producten op grote evenementen, dus tijdens COVID-19 is het flink schakelen. Hoe ze dat doen? Dat lees je hier.

Jullie (nieuwe) onderneming in drie zinnen: hoe leg je dat uit?

Meisjes met Smaak, sinds 2001 bij veel mensen bekend van het enige echte Oestermeisje, is gespecialiseerd in mobiel culinair entertainment en merk activatie in de food & beverage industrie.

Wij focussen op drie concepten: Smaakmeisjes, merkactivatie en (beurs)catering. Onze missie is simpel: mensen blij maken met de leukste en lekkerste producten, geserveerd door de allervriendelijkste meisjes (en jongens!) van het land.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Meisjes met Smaak (@meisjesmetsmaak)

Annabel van Kuijk // Liselotte van Kuijk // meisjes met smaak

 Jullie hebben het bedrijf tijdens de crisis overgenomen. Waarom juist nu?

Juist door de corona crisis hebben wij de kans gekregen om het bedrijf Meisjes met Smaak over te kunnen nemen. Wij geloven heel erg in het concept van het bedrijf, omdat we een bijdrage kunnen leveren op verschillende soorten evenementen, zeker op kleine schaal maar hopelijk in de toekomst ook weer op grote schaal! Daarnaast geloven wij heel erg in de samenwerking

”De samenwerking met twee zussen blijft ook spannend”

Stoer hoor! Wat waren jullie overwegingen?

Het bedrijf heeft de afgelopen jaren veel naamsbekendheid gecreëerd en daar zijn we ons goed van bewust. Desondanks blijft natuurlijk altijd spannend om een bedrijf over te nemen, zeker in deze tijd.

De samenwerking met twee zussen die nooit eerder hebben samengewerkt blijft ook spannend, dus hier hebben wij uitvoerig over gesproken en de keuze gemaakt om dit avontuur samen aan te gaan!

Meer inspirerende interviews met vrouwelijke ondernemers vind je hier >

Hoe blijven jullie optimistisch in deze tijd?

Bij de overweging om het bedrijf Meisjes met Smaak over te nemen wisten wij dat er eventueel een 2e lockdown zou kunnen komen, helaas kwam deze eerder dan verwacht. Wij zijn direct gestart met het bezorgen van smaakboxen bij mensen thuis. Ook krijgen wij veel vragen vanuit bedrijven om leuke pakketten samen te stellen voor een digitale borrel of een kerstpakket..

Op deze manier blijven wij bezig en proberen wij nog meer mensen kennis te laten maken met Meisjes met Smaak. Het is belangrijk om positief te blijven in deze tijd, ook al is dat niet altijd makkelijk natuurlijk.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Meisjes met Smaak (@meisjesmetsmaak)

Annabel van Kuijk // Liselotte van Kuijk // meisjes met smaak

Welk gouden advies zou je andere beginnend ondernemers meegeven?

Gebruik je netwerk! Vertel tegen iedereen die het wilt horen waar je mee bezig bent. Je zult verstelt staan hoeveel mensen je direct of indirect willen en kunnen helpen.

Ben jij ook begonnen met ondernemen tijdens de crisis? Laat het ons weten, wie weet kan ook jij je verhaal hier delen!

CategoriesDrankje met