DRINK / Drankje met

”SOMS VERZIN JE DINGEN DIE JE NIET KUNT LATEN LIGGEN” | Drankje met.. Oprichters van lifestyle, hotspots en reisplatform Cityguys

Op het aantal hoogtepunten valt eigenlijk geen bescheiden antwoord te geven. Van DM's krijgen van knappe meisjes tot filmpjes maken voor hun YouTube-kanaal. Hun bereik boeit ze niet zoveel, ze willen gewoon toffe dingen doen en dit delen met hun lezers. Herkennen kun je ze aan de gekrulde, rode snor en de gele regenjas. Ze staan vaak vooraan aan de bar en groeten je met een dikke knuffel. We spraken niemand minder dan Cityguys en het werd een interessant (en hilarisch) verhaal. Roger en JP

Op het aantal hoogtepunten valt eigenlijk geen bescheiden antwoord te geven. Van DM’s krijgen van knappe meisjes tot filmpjes maken voor hun YouTube-kanaal. Hun bereik boeit ze niet zoveel, ze willen gewoon toffe dingen doen en dit delen met hun lezers. Herkennen kun je ze aan de gekrulde, rode snor en de gele regenjas. Ze staan vaak vooraan aan de bar en groeten je met een dikke knuffel. We spraken niemand minder dan Cityguys en het werd een interessant (en hilarisch) verhaal.

We beginnen met een kwartet vraag! Hoe, waar en wanneer en waarom is Cityguys ontstaan?

”Cityguys bestond eigenlijk al voordat de naam en het platform er waren. Roger en JP gingen non-stop uit eten en vrienden vroegen dan waar moesten zijn voor een goede hap. Roger kan nog steeds heel boos worden als iemand naar een hamburgerzaak is gegaan in de buurt van een veel betere andere zaak. In mei 2015 knalden we het platform live, om nog meer mensen naar awesome plekken te sturen en omdat het onze marketingspeeltuin is.”

Wat zijn tot nu toe de grootste hoogtepunten van Cityguys?

”JP: DM’s krijgen van knappe meisjes en daar mee op date gaan (lacht) Roger: Maar vooral dat we zoveel mensen hebben geïnspireerd om naar restaurants en bars en zelfs andere steden te gaan. JP: We hebben door Cityguys ook wel een aantal feestjes meegepakt die je anders nooit ervaart. Jägermeister in de NYX bijvoorbeeld, legendarisch. Roger: Als Cityguys op de Horecava staan was ook wel tof. JP: Check. En dat we beter zijn geworden in PR, of het nu de Metro of ‘t Parool is. Roger: En dat we films maken op ons YouTube-kanaal! JP: Ja, al zaten er bij de lancering wel mensen in de bioscoopzaal dan er later nog naar die films hebben gekeken. Kun je er ff eentje embedden? Goed voor de views (lacht).”

Jullie spenderen veel tijd door met elkaar. Hoe ziet de rolverdeling eruit en hoe onderscheiden jullie vriendschap nog van werk?

”JP: Ik sta op de foto’s en Roger maakt ze. Roger: Dan heb je altijd een vette pic hahaha! JP heeft zichzelf het imago gegeven dat ie niks voor Cityguys doet, maar dat is helemaal niet waar. JP: Ik schrijf tegenwoordig ook wel eens wat. Incidenteel. Maar inmiddels zijn we al lang niet meer met z’n 2en, al snel bombardeerden we Steven Strijbosch tot onze CEO, sleurden we SEO-man Julian erbij (de beste achteruitdanser van Amsterdam), wordt er in Rotterdam verslag gedaan door Matthijs en hebben we een techgroup op whatsapp waar een miljoenmiljard helden in zitten die allemaal slimme dingen doen. Roger: Dus ik heb tegenwoordig ook nog tijd om een Foodbloggers Awards Show eruit te knallen en roze fritessaus te lanceren bij een bepaalde snackbar.”

Vrolijke Instagram Cityguys

”We verzuimen wel eens een avondje te Instagrammen als we iets meer focus hebben voor het decolleté van onze date dan het eten op tafel.”

Aan welke kenmerken voldoet een Cityguy?

”Je bent gezellig, zeikt niet over geld en staat altijd vooraan om een rondje te betalen. Het is wel handig als je houdt van incidenteel snoeihard feesten. Waarbij incidenteel niet per se incidenteel is.”

Zit er bij jullie nog een verschil tussen uit eten gaan voor werk of ‘gewoon’ op reservering?

”Nee. Al verzuimen we wel eens een avondje te Instagrammen als we iets meer focus hebben voor het decolleté van onze date dan het eten op tafel.”

Jullie hebben ontelbaar veel cocktail- en burgerbarren bezocht, (openings)borrels gehad en horeca-mensen ontmoet. Wat zorgt ervoor dat jullie niet uitgekeken raken op dit werk?

”HOE KUN JE NOU UITGEKEKEN RAKEN OP COCKTAILS EN BURGERS?”

Tja.. True that.

Op het aantal hoogtepunten valt eigenlijk geen bescheiden antwoord te geven. Van DM's krijgen van knappe meisjes tot filmpjes maken voor hun YouTube-kanaal. Hun bereik boeit ze niet zoveel, ze willen gewoon toffe dingen doen en dit delen met hun lezers. Herkennen kun je ze aan de gekrulde, rode snor en de gele regenjas. Ze staan vaak vooraan aan de bar en groeten je met een dikke knuffel. We spraken niemand minder dan Cityguys en het werd een interessant (en hilarisch) verhaal.Cityguys

Samen zitten we in de jury van de door Roger bedachte Foodbloggers Award. Zijn dit soort initiatieven iets dat jullie in de toekomst meer willen gaan organiseren?

”JP: Roger zit altijd vol met dit soort ellende, die belt dan op en roept ‘JP dit moeten we echt doen!’ Een tof idee, maar fucking veel werk en iets waar je wel draagvlak voor nodig hebt – dus dan roep ik dit soort dingen en dan maken we het beter. Ik zit overigens alleen in de jury. Roger: Soms verzin je dingen die je niet kunt laten liggen. JP: Toen Steven met het idee voor een geheime Cityguys rave voor de trouwste fans op zondagmiddag kwam waren we ook meteen enthousiast. Roger: Ja man, we zeggen graag volmondig ja op goede ideeën. Zeker als ze van onze CEO komen.”

”Het plan was leuke dingen doen en aan anderen laten zien. Dat doen we nog steeds en dat zullen we blijven doen. We zijn beide juist commerciële guys, marketeers met een grote sales component. Er gaat nog van alles gebeuren op dit vlak, maar de intentie hoeft niet ‘geld verdienen’ te zijn.”

Zoals dat gaat in de ‘online wereld’ wordt er waarschijnlijk  vaak gevraagd naar het bereik van Cityguys, ‘‘maar eigenlijk boeit ons dat niet zoveel’’. Deze visie onderscheidt jullie van de lading aan blogs die er zijn. Hoe zit dit?

”Roger: We willen gewoon toffe dingen doen en ons niet laten leiden door bereik. JP: Op m’n persoonlijke blog had ik in 2004 gemiddeld al zo’n 3000 bezoekers per dag. Op de website van de bloemenveiling waar ik marketingmanager was waren dat er een miljoen per maand en bij T-Mobile nog veel meer. Dan plaats je 16.000 volgers op Instagram in een ander perspectief. Roger: Ik heb liever 1 persoon per dag op de site die vervolgens een fantastische avond heeft met onze tips, dan 10.000 bezoekers vanuit alle landen ter wereld die er vervolgens niets mee doen. Overigens ligt het bereik met alle socials bij elkaar opgeteld gewoon altijd boven een half miljoen per maand, dus we zitten gewoon in een luxepositie.”

Op het aantal hoogtepunten valt eigenlijk geen bescheiden antwoord te geven. Van DM's krijgen van knappe meisjes tot filmpjes maken voor hun YouTube-kanaal. Hun bereik boeit ze niet zoveel, ze willen gewoon toffe dingen doen en dit delen met hun lezers. Herkennen kun je ze aan de gekrulde, rode snor en de gele regenjas. Ze staan vaak vooraan aan de bar en groeten je met een dikke knuffel. We spraken niemand minder dan Cityguys en het werd een interessant (en hilarisch) verhaal.Cityguys

Wat kunnen we nog van jullie verwachten in 2018?

”We werken aan de app, we dromen nog steeds van een Cityguysbiertje, er komt iets meer focus op eten en drinken tijdens reizen en wellicht wel weer een geheime kelderrave. Zoals Steven zegt: “Waar the fuck wachten we nog op?”

Om uit te zoeken wat de tofste, lekkerste, leukste en chillste locaties zijn van Amsterdam en Rotterdam zijn ze dagelijks op pad. Wil jij de avonturen van Cityguys volgen? Lees ze via hun website of volg ze op Instagram!

 



Gerelateerde artikelen