D

DEZE PODCAST VOOR VROUWELIJKE ONDERNEMERS MOET JE LUISTEREN

podcast - podcast tips - podcast aanraders - 50 koffiedates - podcast ondernemers

De Vlaamse vriendinnen Nadia El Makhfi en Yana Smits vinden dat vrouwen de toekomst hebben. Met hun nieuwe podcast ’50 koffies’ willen zij ambitieuze vrouwen helpen obstakels te overwinnen en hun dromen waar te maken. Hieronder vind je alles wat je over deze podcast moet weten.

Vind hier alles wat je over deze podcast moet weten >

Steeds meer vrouwen kiezen voor het zelfstandig ondernemerschap of een plekje aan de top van een bedrijf. Maar de weg daarnaartoe is zeker niet altijd even makkelijk. Het doel van de Vlaamse vriendinnen is dan ook: ‘Jonge, ambitieuze vrouwen aanmoedigen om de stap te wagen naar het ondernemerschap.’



Van idee naar werkelijkheid

Nadia heeft al twee jaar haar eigen fotografie-bedrijf en Yana heeft een eigen co-workingspace opgericht voor vrouwen. Samen zagen ze een gat in de markt voor een podcast voor vrouwelijke ondernemers. Ze zijn allebei ondernemend en enthousiast, dus kwam het idee om daar iets mee te doen. Zo besloten de twee op de koffie te gaan met topondernemers.

Hoe meer ‘koffiedates’ ze hadden, hoe vaker ze ook de vraag kregen van andere jonge onderneemsters wat voor tips die grote namen dan wel hadden. Die informatie konden ze natuurlijk niet voor onszelf houden, dus groeiden de koffiedates uit naar een volledige podcastreeks: ’50 koffies.’

Meer inspirerende podcast tips voor en door powervrouwen vind je hier > 

De dates

De 50 afleveringen zijn verdeeld in tien verschillende thema’s: finance, marketing, sales, netwerken, persoonlijke ontwikkeling, creativiteit, economie, female empowerment, ondernemerschap en gezondheid. Bij elk thema horen vier dates met ondernemers of experts in dat vakgebied en één panelgesprek met vrouwelijke ondernemers die al lekker bezig zijn als het gaat om hun carrière.

Alleen voor vrouwen?

De podcast is voornamelijk gericht op vrouwen, maar de inspirerende levens- en businesslessen van hun gasten zijn ook interessant voor mannen. De topondernemers die ze spraken hebben veel ervaring en zoveel boeiende dingen te vertellen, maar vaak komt dat niet tot aan hun doelgroep. Zij hebben veel drive, maar dat wil niet zeggen dat ze van elk onderwerp evenveel weten. Ze willen die informatie tastbaar maken voor die vrouwen, en laten zien dat ze er niet alleen voor staan.

De podcast ‘50 koffies’ is te beluisteren op Spotify, iTunes en Youtube.

CategoriesChill